Contractul de modernizare a infrastructurii feroviare pe un lot de linie CF, în valoare de peste 380 milioane de euro (echivalentul a 1,91 miliarde lei), a fost semnat astăzi.
Proiectul vizează lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad (162 km)ˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Finanțarea proiectului va fi realizată cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
Potrivit contractului, societatea FCC Construccion va elabora proiectul tehnic și va executa:
* lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), în lungime de 54,13 km;
* lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, în 5 halte de călători;
* lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 14 poduri și 39 podețe;
* sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată;
* lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.
De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii Lugoj – Timișoara Est sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
– 5 pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare;
– 2 pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin;
– 1 pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului);
– panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m;
– rampe de încărcare-descărcare în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Remetea Mare.
Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Reamintim faptul că, linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
”Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2022